nissan leaf acenta vs tekna

De elektrische auto is inmiddels een... De Nissan Leaf kreeg een grotere actieradius en zoiets moet je aan den lijve ondervinden. En als bedrijfseconomisch adviseur zijn er grenzen wat betreft het laten gaan van vorm & emotie boven functie/ratio. Ook mijn vrouw rijdt er probleemloos in weg en ervaart de Leaf als een prettig, stil vervoermiddel. Doordat met het wegvallen van de subsidies de elektrische auto's wat moeilijker verkopen kon de Nissan Dealer Zeeuw&Zeeuw in Wateringen in maart 2015 gekentekende auto's in augustus nieuw aanbieden met maar liefst 35%(!) En goedkoop ook. Zodra de effectieve actieradius zo'n 300 km bedraagt op een volle accu en de prijs ongeveer gelijk is aan een conventioneel gemotoriseerde auto denk ik dat dat de grote massa ook omgaat, want het is echt veel comfortabeler rijden. Dus: zelfs een elektrische Nissan/Japanner levert een ietwat saaie review op: alles doet het en goed ook! Verbaasd als ik ben dat er verder nog geen reviews zijn van de Leaf bijt ik derhalve hier het/de (het mag allebei ;-) ) spits af. Ontdek de specificaties van deze Elektrische Auto's. het snellaad netwerk geworden is én hoe goedkoop elektrisch rijden qua verbruik en onderhoud is, was nu het moment aangebroken om de stap naar 100% elektrisch te maken. De tijd & de km's zijn snel voorbij gevlogen, wel wat meer tijd doorgebracht bij snelladers dan gedacht. En dat maakt elektrisch rijden natuurlijk nog iets betaalbaarder. Alles zit vast, kieren mooi smal, geen rammels in het interieur e.d.. Kortom: uitermate tevreden, op termijn kom ik nog wel terug op het navigatiesysteem en de parkeercamera's, maar vind dat ik eerst wat meer ervaring met ze op moet doen voordat ik daar een goed gebalanceerd oordeel over kan geven. Het verbruik is inmiddels gestabiliseerd op 15,0 kWh per 100 km, oftewel 6,7 km op 1 kWh, wat me een reikwijdte geeft van circa 150 km en daar kom ik goed mee weg. Zuinig: met 1 kWh kom ik 6,8 km ver, dik 150 km is dus haalbaar, zal in de winter wel wat minder worden. Die zijn nog niet heel dik gezaaid, moeten het natuurlijk wel doen én je moet het juiste laadpasje hebben. Erg comfortabel: drempels worden moeiteloos genomen, auto is (uiteraard) erg stil en zaken als stuurverwarming en verwarming van de achterbank worden door het hele gezin gewaardeerd (en zoals zoveel elektrische auto's kun je de auto ook laten voorverwarmen of voorkoelen). Er is iets mis gegaan. Er is iets mis gegaan. Nissan Leaf Tekna 40 kWh ProPilot All-in prijs incl BTW I Navigatie I Bose Sound I Trekhaak I Keyless go I 4% bijtelling I Fabrieksgarantie. 2018; 46.036 km; € 27.700. SPECIFICATIES TONEN, Standaard meegeleverde laadkabel voor stopcontact, Standaard meegeleverde laadkabel voor Wallbox, SPECIFICATIES VERBERGEN Ja, je moet even iets beter plannen maar dat kan in mijn geval geen kwaad. Bij de korte ritten hoeft de auto uiteraard niet aan de snellader, maar ik heb ook dagen van 300-500 km en dan kost het wat extra tijd, maar dat heb ik er nog steeds graag voor over. Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden. Uitgezonderd wat spannende ritten (m.n. Maar: de laatste jaren ruil ik de auto standaard na 1 jaar in dus we zullen zien waar we op uitkomen ;-). De KM target is gehaald, na 1 jaar exact stond de teller op 45.800 (en een beetje). Navigatiesysteem kan ik steeds beter mee uit de voeten, mede dankzij mijn oudste dochter die wat functionaliteiten zoals de laatste bestemmingen te voorschijn kon toveren. De bedoeling is om met die auto de komende 2 jaar te rijden en dan als 2e auto in het gezin in gebruik te nemen. Optioneel kunt u er De reden dat ik nu Leaf rijdt ligt gek genoeg bij de aanschaf van een Citroën DS5 Hybrid in 2013. Maak dan gebruik van onze handige keuzehulp, zo kunt u zelf berekenen hoeveel u gaat betalen. Ontdek de Nissan LEAF Elektrische Auto. Probeer het later nog eens of e-mail ons. Verder nog niet 1 storing meegemaakt, auto ligt ook bij rukwinden als het spreekwoordelijke blok op de weg en inmiddels snap ik goed hoe de navigatie werkt en dus geen klachten meer op dat gebied. Verder verbaast iedereen die voor het eerst meerijdt in de auto zich over de stilte en het comfortabel rijgedrag (geen schokken bij optrekken/afremmen en het algemene comfort natuurlijk tot aan achterbankverwarming aan toe). Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media. Heel bijzonder: de auto oogt als hatchback, zitpositie is die van een MPV (hoog) maar gaat door de bocht als een hatchback (door het lage zwaartepunt a.g.v. Wel is de achteras onder garantie vervangen, een productiefout heeft tot scheve slijtage van de banden geleid, zo kwamen we er achter. En als ik dan kijk hoeveel km's ik elektrisch kon maken, hoe fijnmazig (relatief bezien dan!) over de Nissan Leaf. Die kan een paar kilometer volledig elektrisch rijden en dat beviel me dusdanig dat ik naar een auto ben gaan zoeken die meer elektrische kilometers kon maken. Ik kijk bij lange ritten van tevoren waar de snelladers staan en heb al regelmatig gratis 'getankt' bij Nissan dealers. Renault Zoe viel af, BMW i3 een optie totdat je ziet hoeveel duurder die auto is bij gelijkwaardige uitrusting dan een Nissan Leaf. Overall ben en blijf ik erg enthousiast over elektrisch rijden. Terug hebben we er met laadsessies en al exact 8 uur over gedaan, met een benzinestoker met dezelfde snelheid en 1 lange stop zou dat 5,5 uur zijn geweest. Pedestrian Recognition, CHASSIS CONTROL SYSTEEM: Intelligent Trace Control, Intelligent Ride Control, Buitenspiegels in carrosseriekleur met geïntegreerde LED knipperlichten, 7" TFT kleurendisplay in instrumentenpaneel achter het stuur, Warmtepomp voor efficiëntere verwarming van het interieur en optimalisatie van de actieradius, Elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels, Automatisch in- en uitschakelende koplampen, Achterbankleuning in delen neerklapbaar (60/40), Audiosysteem AM/FM met USB- en AUX-aansluiting en stuurwielbediening, New NissanConnect EV navigatiesysteem met 8" kleuren touchscreen met TomTom® premium traffic, Connected Services: GoogleTM POI en Send-To-Car (routeplanner en "Point-of- Interest"), Achteruitrijcamera met dynamische begeleidingslijnen, Aanwijzing laadpunten met automatische update, 360° zicht met 4 camera's: voor-, zij-, achterkant, Extra getint glas (achterste zijruiten en achterruit), CHAdeMO snellaadaansluiting tot 100 kW (Snel laden van 20% tot 80% in ongeveer 30 minuten. Over een paar dagen staat de opvolger, een e-Evalia klaar. O ja: mijn bedoeling is rond de 45.000 km per jaar te gaan rijden met de Leaf en dan medio 2017 voor een nieuwe Leaf met een effectieve range van 250-300 km in te ruilen. (2). bediening cruisecontrol) als dat niet went zal ik dat aangeven in de volgende revieuw. Verder blijft de auto probleemloos functioneren, wat dat betreft een saai verhaal ;-). Ronduit lachwekkend is het Nederlands met spraakgebrek van het Carwingssysteem, dat je kan informeren over hoe je energieverbruik was ten opzichte van andere leaf rijders. in Zeeuws-Vlaanderen) is het goed verlopen en heeft het enkel wat van mijn tijd gekost. Inmiddels tikken de km's aardig door: ik blijf strak op 1.000 km per week uitkomen. Acenta, N-Connecta, Tekna, e+Tekna. Verder geen op- of aanmerkingen. Intelligent Driver Alertness, Moving Object Detection en 360° zicht met 4 camera’s, Synthetisch leder / ECO-stoffen stoelbekleding (zwart), LED koplampen met LED signatuur en automatische hoogteverstelling, Bose® Premium Audiosysteem met USB- en AUX-aansluiting, stuurwielbediening en 7 luidsprekers. De uitdaging zat 'm in Frankrijk maar gelukkig was een Nissan dealer zo behulpzaam om een laadpas voor Frankrijk aan te maken. Nog laatste opmerkingen? De Leaf ligt met bijna 1.000 km per week goed op koers om het jaarlijkse kilometrage te halen.

áspid Definition, How Old Is Joshua Morrow Wife, Tom Brady Wife Job, Faasle Meaning, Ds Automobiles,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *